Ινομυαλγία - Fibromyalgia : θεραπεία με αιθέρια έλαια

Fibromyalgia_symptoms

Η ινομυαλγία είναι μια μορφή ρευματισμού που προσβάλει τους μυς και τους συνδέσμους αλλά όχι τις αρθρώσεις. Δεν προκαλεί μόνιμες βλάβες, είναι πιθανό όμως να διαρκέσει μήνες ή και χρόνια. Καθώς δεν συνοδεύεται από ορατές, εξωτερικές ενδείξεις, οι άνθρωποι του περιβάλλοντός σας συχνά δεν αντιλαμβάνονται τον πόνο και το αίσθημα κόπωσης που σας βασανίζουν. Τα άτομα που πάσχουν από ινομυαλγία συνήθως φαίνονται καλά στην όψη ενώ αισθάνονται πολύ άσχημα.

Η ινομυαλγία είναι μια κοινή πάθηση, που μερικές φορές έχει τόσο σοβαρή μορφή που δημιουργεί προβλήματα στην προσωπική και οικογενειακή ζωή του ασθενούς. Ο όρος ινομυαλγία δηλώνει την κατάσταση κατά την οποία οι ινώδεις ιστοί και οι μύες εκδηλώνουν πόνο (άλγος) και ευαισθησία. Ο πόνος συχνά μοιάζει να εκτείνεται σε όλο το σώμα.

Το ιδανικό πρωτόκολλο αγωγής με αιθέρια έλαια για την ινομυαλγία πρέπει να περιλαμβάνει :

–       Γενική αποτοξίνωση του οργανισμού

–       Αποτελεσματική δράση στο ανοσοποιητικό σύστημα

–       Ισχυρή αναλγητική δράση

–       Εις βάθος δράση στο νευρικό σύστημα.

Στις περιπτώσεις που ολόκληρο το σώμα είναι ευαίσθητο και πονάει και μάλιστα όταν έχει διαταραχτεί η λειτουργία της νευρομεταβίβασης χρειάζεται ένα οπλοστάσιο θεραπευτικών μέσων. Η επιστημονική αρωματοθεραπεία μπορεί να προσφέρει ολοκληρωμένη απάντηση στο πρόβλημα της ινομυαλγίας αλλά απαιτείται μια σειρά από φάρμακα.

——————————-

ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ

Μια υγιεινή διατροφή είναι θεμελιώδης αλλά είναι σημαντικό να εξαφανίσουμε όλες τις τοξίνες και άλλα κατάλοιπα  γιατί  προκαλούν επώδυνες φλεγμονές και συχνά εξασθενούν την φυσική άμυνα του οργανισμού.

Το Λεβίστικο Levisticum officinalis και το Δενδρολίβανο με βερμπενόνη Rosmarinus verbenoniferum , η Άρκευθος Juniperus communis και το Σέλινο Apium graveolens μας δίνουν πολύ ενδιαφέροντα αιθέρια έλαια. Πρέπει οπωσδήποτε να τα χρησιμοποιήσουμε στο πλαίσιο μιας μακρόχρονης θεραπείας.

Οι κάψουλες Νο 8 της Pranarôm είναι συνδυασμός αιθερίων ελαίων με αποτοξινωτική δράση και ευκολία στη χρήση.

1 κάψουλα κάθε πρωί με το πρωινό 5 ημέρες στις 7 για μεγάλο χρονικό διάστημα.

—————————

ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Το καλύτερο από όλα για την αποκατάσταση της φυσικής άμυνας του οργανισμού είναι το αιθέριο έλαιο της Ρίγανης Origanum compactum το οποίο είναι πολύ ευεργετικό στην χλωρίδα του εντέρου.

Οι κάψουλες   Pranarôm Νο 1 καθαρίζουν εντελώς τον οργανισμό μας.

1 κάψουλα κάθε πρωί για 3 εβδομάδες, σταματάμε για 1 εβδομάδα και ξαναρχίζουμε τον κύκλο (3 εβδομάδες στις 4).

ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΔΡΑΣΗ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ

Για τον πόνο θα χρησιμοποιήσουμε πολλά εφόδια που δρουν τόσο στο μυϊκό σύστημα όσο και στο ψυχικό.  .

Η Γωλθερία Gaultheria procumbens, η Λεβάντα η γνήσια Lavandula angustifolia, το Υλάνγκ υλάνγκ Cananga odorata και πολλά άλλα αιθέρια έλαια που αναστέλλουν τον μυϊκό σπασμό, την φλεγμονή και τον πόνο.  Συνιστούν τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για να ανακουφίσουμε τοπικά τον πόνο.

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε  μείγμα αιθερίων ελαίων (συνέργεια) αραιωμένο σε λάδι για τοπικό μασάζ στην επώδυνη περιοχή.

Η κηραλοιφή ή η κρέμα STOP PAIN (30% αιθέρια έλαια) της Athinarom είναι εξαιρετικά αποτελεσματική.

Αν ο πόνος είναι τόσο ισχυρός που δεν επιτρέπει το μασάζ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το ειδικό σπρέι Aromalgic  που δεν χρειάζεται μάλαξη και έχει ισχυρότατη δράση.

Παράλληλα θα φροντίσουμε να εισπνέουμε κατά βούληση σε όλη την διάρκεια της ημέρας ή της νύχτας εισπνοές αιθερίων ελαίων ώστε να δράσουμε στους οσφρητικούς νευροϋποδοχείς που δρουν άμεσα στο Κεντρικό Νευρικό Σύστημα και αποτελούν τον ιδανικό τρόπο ανακούφισης από τους πόνους.

Ιδού ένα καλά παράδειγμα μείγματος αιθερίων ελαίων για εισπνοή

       Υλάνγκ υλάνγκ (cananga odorata): 2ml

       Μοσχοκάρυδο  (myristica fragrans) : 2 ml

       Λιβάνι (boswellia carterii): 2 ml

       Βερυκοκκέλαιο  (prunus armeniaca) : 4 ml

Κρατάμε πάντα πάνω μας το αρωματικό αυτό μείγμα σε ένα φιαλίδιο καραμελέ 10 ml και όταν έχουμε ανάγκη (έντονο στρες ή πόνος) βάζουμε 3 σταγόνες στο εσωτερικό των καρπών και εισπνέουμε βαθιά 3 φορές κλείνοντας τις παλάμες καλύπτοντας την μύτη μας

Όταν οι μαύρες σκέψεις μας κατακλύζουν και δεν βρίσκουμε τον ύπνο μας μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την παρακάτω συνέργεια για ένα αρωματικό μπάνιο πριν από τον ύπνο.

Βάζουμε 6 σταγόνες σε θειωμένο καστορέλαιο (Sulfated castor oil) που είναι υδατοδιαλυτό  ή σε κρόκο αυγού που διασπείρουμε στο νερό της μπανιέρας :

       Λεβάντα γνήσια (lavandula angustifolia) : 3 ml

       Πατσουλί  (pogostemon cablin) : 1 ml

       Υλάνγκ υλάνγκ (cananga odorata) : 1 ml

       Μανταρίνι (citrus reticulata) : 5 ml

Το αρωματικό αυτό μπάνιο εξασφαλίζει το απόλυτο ΖΕΝ και χαρίζει έναν ύπνο  που ξεκουράζει πραγματικά.

Αν πράγματι η αϋπνία επιμένει προτείνουμε 2 κάψουλες Aromastress  μισή ώρα πριν ξαπλώσουμε ή ένα μείγμα από Ματζουράνα Origanum majorana, Μανταρίνι πετί γκρέιν Citrus reticulata blanco, και Χαμομήλι Ρωμαϊκό Chamaemelum nobilis : 3 σταγόνες σε ένα κουταλάκι μέλι πριν τον ύπνο ή τοπική επάλειψη στο ηλιακό πλέγμα.

Το πλέον ισχυρό αιθέριο έλαιο για υπνωτική δράση είναι μάλλον το Λέντον Γροιλανδίας Ledum groenlandicum αλλά η τιμή του είναι υψηλή.

Ιατρός Ν. Χρηστίδης.

 

Αποτελεσματικότητα και ασφάλεια μόνο με ιατρικά αιθέρια έλαια. ΑΓΟΡΑ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

 ATHINAROM : Πλατεία ΨΥΡΡΗ  – Παλλάδος 21 (μετρό Μοναστηράκι)

τηλ 210 7242151 –  210 6911022

3 Responses

  1. Κύριε Χρηστίδη, σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τις διευκρινήσεις σας.
    Να είστε καλά!
    Έχω ωστόσο άλλη μια ερώτηση να σας κάνω. Για ποιο λόγο στην περίπτωση της ινομυαλγίας η αποτοξίνωση χρειάζεται να επεκταθεί σε πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και συγχρόνως σε ελαχιστοποιημένες καθημερινές λήψεις από την κλασσική αγωγή αποτοξίνωσης η οποία γίνεται συνήθως για 2-3 εβδομάδες με 3 ημερήσιες λήψεις. Επειδή είναι χρόνια πάθηση?
    Αν αυτό είναι το σκεπτικό, μπορεί να εφαρμοστεί αυτό το θεραπευτικό πλαίσιο και σε άλλες χρόνιες παθήσεις (π.χ. ρευματοειδής αρθρίτιδα, σκλήρυνση κατά πλάκας, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου…) όπου η συσσώρευση τοξινών (διατροφικές, περιβαλλοντικές και συναισθηματικές) παίζουν μεγάλο ρόλο?
    Σας ευχαριστώ.
    Καρολίνα Στεφανοπούλου

  2. Καλημέρα σας,
    Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σας για την ινομυαλγία αλλά θα χρειαζόμουν από εσάς κάποιες περεταίρω διευκρινήσεις.
    Πρώτων, να σας διευκρινίσω ότι η περίπτωση στην οποία αναφέρομαι είναι σχετικά ήπιας μορφής. Αφορά μια γυναίκα 44 ετών η οποία βιώνει τις εργασιακές τις συνθήκες ως πολύ πιεστικές και αγχωτικές. Η διατροφή της είναι σχετικά υγιεινή. Τα βασικά συμπτώματα είναι μια γενική αίσθηση κόπωσης και κακουχίας η οποία παρουσιάζει διακυμάνσεις (μερικές φορές είναι πιο έντονη και άλλες εξαφανίζεται τελείως). Ο μυϊκός πόνος είναι συνήθως πολύ ελαφρύς. Μερικές φορές όμως, (συνήθως μετά από μια έντονα στρεσογόνα περίοδο) παρουσιάζει μια έξαρση και γίνεται πολύ επώδυνος. Η κατάσταση αυτή δεν διαρκεί διότι αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά με θεραπείες σιάτσου, το οποίο έχει οδηγήσει στο να καταλαγιάσουν σε μεγάλο βαθμό τα αρχικά συμπτώματα και να κρατηθεί η πάθηση σε πολύ ήπιο βαθμό. Η παθολογία ωστόσο παραμένει και πιστεύω πως θα ήταν πολύ ωφέλιμη μια συμπληρωματική αγωγή με αιθέρια έλαια.
    Έχω ωστόσο κάποιες ερωτήσεις σχετικά με την θεραπευτική αγωγή την οποία προτείνετε.
    1) Σχετικά με την αποτοξίνωση, συμβουλεύετε να εφαρμοστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στην προκειμένη περίπτωση, πως θα ορίζετε αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα? Πέρα από αυτό, για να επιτευχθεί μια μέγιστη αποτελεσματικότητα στην διαδικασία της αποτοξίνωσης, νομίζετε πως θα ήταν ωφέλιμο να αποφευχθούν κάποιες συγκεκριμένες τροφές ή να ενταχθούν κάποιες άλλες στην καθημερινή διατροφή?
    2) Σε σχέση με την τόνωση του ανοσοποιητικού, για πόσο χρονικό διάστημα θα πρέπει να ακολουθηθεί η αγωγή? Έχοντας υπόψη μας ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχει, λόγο εργασίας, καθημερινή έκθεση σε παθογόνους παράγοντες (νοσοκομεία και ιδιωτικά ιατρεία).
    Σας ευχαριστώ πολύ.

    Καρολίνα Στεφανοπούλου
    Θεραπεύτρια Σιάτσου

    1. Γεια σας, ως μεγάλο χρονικό διάστημε εννοούμε 3 μήνες τουλάχιστον (αποτοξίνωση & ενίσχυση ανοσοποιητικού). Για την διατροφή ισχύουν οι γενικοί κανόνες υγιεινής διατροφής, θεωρώ ότι αρκούν (σαλάτες, ελαιόλαδο, φρούτα, ξηροί καρποί, ενυδάτωση και όχι ζάχαρη,όχι κεκορεσμένα λίπη, όχι μειωμένα ζωικά λίπη κλπ τα γνωστά δηλαλδή που γράφουν όλα τα περιοδικά). Γενικότερα βέβαια για burn-out προτείνεται αναδιοργάνωση επαγγελματικού περιβάλλοντος ή και αποχή από την εργασία και ει δυνατόν αλλαγή μετά την περίοδο αποχής (θεωρητικά βέβαια είναι αυτά αλλά μερικές φορές είναι ζωτικό γιατί ο ασθενής μπορεί να μην μπορέσει να ξαναδουλέψει ποτέ!). Ν.Χ.

Comments are closed.